ادبیات نظری دانشگاه و صنعت,پیشینه پژوهش دانشگاه و صنعت,پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت,چارچوب نظری دانشگاه و صنعت,فصل دوم پایان نامه دانشگاه و صنعت,مبانی نظری دانشگاه و صنعت
دانلود فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت (فصل دوم پایان نامه) از سایت
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت (فصل دوم پایان نامه)در 225 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابهرفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسبمنبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)کاربردهای مطلب:منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهیقسمتهایی از مبانی نظری:2 تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایعهمزمان با ظهور پدیده جهانی شدن1، همکاريهاي بینالمللی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به عنوان نهادهایی براي حذف فاصله بین دانش و فناوري و نیز تقویت مبادلات علمی، آموزشی و فرهنگی میان ملل و فرهنگها از جایگاه مطلوبی برخوردارند (شرقی، .(186 :1383علم و فناوري و فعالیتهاي مربوط به آن، بویژه در عصر حاضر بیش از هر فعالیت دیگري، خصلتی جهانی و بینالمللی پیدا کرده است، لذا ضرورت برقراري ارتباطی فعال و پویا در تمامعرصههاي علمی، با مجامع و محافل علمی بینالمللی، بیش از پیش احساس میشود.(18710-3-2 آموزش از راه دور2 و نقش آن در ارائه خدمات به صنایعابتداییترین علت پیدایش آموزش از راه دور را میتوان در ناتوانی نظام آموزش سنتی براي پاسخگویی به تقاضاي کثیر داوطلبان ورود به این نظام جست و جو کرد اما باید به عوامل مهم دیگري نیز در شکل گیري و قوت بخشیدن به نظام آموزش از راه دور توجه داشت. این عوامل به اختصار عبارتند از: اشتغال- سکونت در مناطق دور افتاده- تأهل و معلولیتهاي جسمی داوطلبان ورود به نظام آموزشی. عامل مهم دیگري که باید بدان توجه شود. نیاز روز افزون به روزآمد کردن اطلاعات و مهارتها و تخصصهاي مورد نیاز مشاغل گوناگون است (کاظمی، .(21 :1383نیاز صنایع به اطلاعات و مهارت هاي تخصصی با کمترین زمان باعث گردیده تا اقبال آموزش از راه دور بیشتر از گذشته شود و داراي اهمیت بیشتري گردد.11-3-2 ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش3دانش همواره نیروي محرکه نیاز، و نیاز و دانش نیروي محرکه فعالیتهاي اقتصادي بوده و هستند. نظام بنیادي فعالیت اقتصادي همواره در طول تاریخ وجود داشته است، اما با گذر زمان تغییر ماهیت داده و مراحل مختلف توسعه را که با عناوین اقتصاد ابتدایی، کشاورزي، صنعتی و اقتصاد دانش نامیده میشود، به وجود آورده است.قسمتی از پیشینه تحقیق:کولیواس(2007) 1 در مطالعه خود، تحت عنوان »از معانی واگرا تا عملکرد مشترك: فرآیند نهادي شدن و تجاريسازي تحقیق دانشگاهی«، با تمرکز بر سه سطح از سازمان : »اداره صدور مجوز فناوري2«و دپارتمان علوم پایه و آزمایشگاه تحقیقاتی، دانشگاه استانفورد، به تحلیل فرآیند شکل گیري فعالیتهاي تجاري دانشگاه، توجه نموده و ضمن بررسی فرآیند شکل گیري تجاري سازي، پیامدها و اثرات آن را بر آموزش و تحقیق دانشگاهی مورد بررسی قرار داده است.نمونههاي این مطالعه را 15 نفر از دانشمندان محقق، 10 نفر از دانشجویان و فارغالتحصیلان مقطع دکتري و 10 نفر از مدیران تشکیل دادهاند که با روش نمونهگیري تصادفی انتخاب شده و با استفاده از روش تحقیق کیفی مصاحبه و مفاهیم اصلی موضوع شکل گیري فعالیتهاي تجاري، استخراج شده است.محقق با تأکید بر ابعادي چون نحوه ورود به آزمایشگاههاي تحقیقاتی، برنامه هر محقق براي تولیدات علمی خویش و برنامه ارتباط پژوهشگران با شرکاء صنعتی و دیدگاههاي آنان در رابطه با تأثیر تجاري شدن بر تحقیق و آموزش، به موارد اصلی مطالعه خود می پردازد. بخشی از نتایج این تحقیق نشان می دهد که : فعالیتهاي تجاري تحقیق، در گام نخست به محققین دانشگاهی با درجه بالاي علمی پیشنهاد میگردد. حمایت، پذیرش و تشویق به تداوم آن منجر میگردد و سپس در یک فرآیند تقلیدي، گسترش این فرآیند به سایر آزمایشگاههاي تحقیقاتی و توسط محققینی با درجه علمی پایینتر صورت میپذیرد. در این زمان روشهاي سازمانی جدید، در حمایت و پایداري از دانش تجاري شده صورت میپذیرد و این مرحلهایست که ارزش جدیدي به نام »کارآفرینی دانشگاهی« یا علم کارآفرین به منصه ظهور رسیده است. این ارزش پیرامون سیاستهاي انتقال فناوري، رخ نشان داده و در شکل کلی آموزش و تحقیق دانشگاهی خود را نشان می دهد .(Colyvas, 2007)دومینو3 و همکاران (2006) نیز در مطالعهاي تحت عنوان »نگرانیهاي شکل گرفته پیرامون رویکرد بازار محوري در آموزش عالی«، عواملی مهمی که دانشجویان را براي انتخاب یک دانشکده تحت تأثیر قرار میدهد، را مورد بررسی قرار داده است. یک موضوع مهم در موسسات آموزش عالی که بر اساس نگرش بازارگرایی عمل میکنند این است که چه عواملی در انتخاب یک دانشکده از جانب دانشجویان تأثیر خواهد داشت؟ واضح است که عوامل متعددي در این فرآیند دست دارند که برخی از آنها بنیان اقتصادي داشته و برخی نیز غیراقتصادي هستند. هیأت علمی، شهریه، اعانه ها، خوابگاه و بورسیه عوامل اقتصادي و سایر موارد چون موقعیت جغرافیایی و برنامههاي ورزشی از عوامل غیراقتصادي به شمار میروند. در این پژوهش نقش عوامل اقتصادي در گزینش دانشکده قويتر بوده و از جمله عوامل مهم در فاصلهگیري دانشجویان از این مکانهاي علمی به شمار میرود. محققین در نهایت چنین عنوان می دارند که امید است که این مطالعه با رویکرد جامعی که به عوامل تأثیرگذار مهم در انتخاب دانشجویان از محیط علمی خود دارد، راهنمایی باشد براي برنامهریزي در حوزه آموزش دانشگاهی و دسترسی به خدمات و منابع آموزشی باشد.مارینژ(2005) 1 در مطالعه خود با عنوان بررسی بحرانها در جریان فعالیتهاي بازاریابی آموزش عالی؛ ضمن معرفی مدل CORD مینویسد: آموزش عالی در جریان فعالیتهاي بازاریابی خود با سه بحران مواجه خواهد شد :-1 شکلگیري مقاومتهاي جدي جامعه دانشگاهی در برابر ایدههاي بازار در دانشگاههاي اغلب نقاط جهان-2 شکست آموزش عالی در جدا شدن ساختار جدید تجاري خود از ساختار اولیه و هویت شناخته شده خود، که به تدریج به عدم مشروعیت بازارگرایی در این نهاد ختم خواهد شد.-3 شکست آموزش عالی در تلفیق فلسفه شناختی دانشگاهی و بازارگرایی و در نتیجه نهادي کردن آن، چرا که این مفهوم تنها یک تفکر برگرفته شده از بخش بازرگانی است.این پژوهش ابتدا به بررسی ضرورتهاي فعالیتهاي تجاري در دانشگاهها پرداخته و سپس با معرفی سه مانع که حاصل مرور بر مطالعات انجام شده در نقاط مختلفی از دنیا بوده است در پایان با ارائه یک مدل بازاریابی، مبتنی بر برنامه درسی، زیربنایی براي آینده بازاریابی در آموزش عالی تشکیل می دهد. مدل CORD در این مطالعه، تلاشی است براي نمایان ساختن مشکلاتی که بازاریابی در آموزش عالی براي این نهاد به ارمغان خواهد آورد و راهکارهایی که براي مقابله با این مشکلات باید در نظر گرفته شوند .(Maringe, 2005)فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :2 قسمت اول : پیشینه تحقیق در جهان 131-1-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاري سازي نتایج تحقیقات صنایع در خارج از ایران(پیشینه موضوعی) . 132-1-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان 162-2 قسمت دوم : پیشینه تحقیق در ایران 301-2-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاري سازي تحقیقات در صنایع در ایران(پیشینه موضوعی) . 302-2-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در ایران 333-2 قسمت سوم : مبانی نظري تحقیق 401-3-2 همکاري دانشگاه و صنعت 402-3-2 همکاري دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در غرب 413-3-2 ارتباط دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در ایران 424-3-2 دستاورد تعامل دانشگاه و صنعت در امریکا و انگلستان 425-3-2 ارتباط صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه و نقش آن در توسعه ملی 456-3-2 ارتباط دانشگاهها با صنایع کوچک و متوسط 467-3-2 جهانی شدن اقتصاد و هدف گذاري آموزش عالی به سمت تولید دانش کاربردي 478-3-2 ظهور دانشگاههاي جدید به منزله مغز جامعه هوشمند و پاسخگو به نیازهاي علمی بازار 499-3-2 تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایع 5010-3-2 آموزش از راه دور و نقش آن در ارائه خدمات به صنایع 5011-3-2 ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش 5012-3-2 تفاوت در انتقال تکنولوژي از دانشگاه به صنایع دانش محور و صنایع توسعه محور دردانشگاههاي هلند 5113 -3-2 مشکلات موجود در مدل صنایع توسعه محور و مدل صنایع دانش محور 5114-3-2 همکاریهاي علمی بینالمللی آموزش عالی و کمک به کاهش فاصله میان دانشو فناوري صنعتی 5215-3-2 اهداف آموزش عالی و ارتباط آن با اقتصاد بازار 5216-3-2 اهمیت کارآیی بیرونی آموزش عالی در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادي 5217-3-2 روشهاي تشویقی دولت براي برقراري ارتباط دانشگاه و صنعت 5318-3-2 انواع مدل هاي حمایتی دولت از صنایع کوچک و متوسط 5619-3-2 پشتیبانی و توسعه بنگاههاي اقتصادي 5720-3-2 تفاوتهاي فرهنگی میان دانشگاه و صنعت 5821-3-2 قوانین و مجموعه مبانی اخلاقی همکاري با صنعت 5922-3-2 مالکیت فکري چیست؟ 6023-3-2اهمیت مالکیت فکري در اقتصاد بازار 6024-3-2 کنترل مالکیت فکري و خلق دانش دردانشگاههاي انگلستان 6125-3-2 وضعیت مالکیت فکري در ایران 6126-3-2 اهداف سازمان جهانی مالکیت معنوي 6227-3-2 اهداف تنظیم آییننامه مالکیت فکري در دانشگاه ها 6228-3-2 مدیریت مالکیت فکري در ارتباط دانشگاه و صنعت 6329-3-2 خطر و سرمایه در معرض خطر در پروژه هاي تحقیقاتی دانشگاه و صنعت 6330-3-2 رازداري یا انتشار نتایج تحقیقات از دیدگاه صنایع و دانشگاه ها 6431-3-2 نقش واسطهها در ارتباط دانشگاه و صنعت 6532-3-2 الگوي توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت 661-32-3-2 وظایف و ساختارهاي سازمانی واسطه داخلی 662-32-3-2 وظایف و ساختار سازمانی واسطه خارجی 6733-3-2 نقش واسطههاي خارجی غیرمتمرکز در ارتباط میان دانشگاه و صنعت . 6734-3-2 مدیریت و استقلال واسطه ها و کنترل آنها در تعامل دانشگاه و صنعت 6735-3-2 مدیریت مالی ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در بهبود این تعامل . 6836-3-2 رویکردهاي تعیین هزینه و قیمت گذاري خدمات دانشگاه به صنعت 7037-3-2 توزیع درآمد حاصل از فعالیتهاي ارتباط با صنعت 7038-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از تجاري کردن حق اختراعها و حق امتیازها 7139-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از هزینههاي بالاسري(سربار) یا مازاد درآمد ایجاد شده 7140-3-2 مدیریت کارکنان در ارتباط دانشگاه و صنعت 7241-3-2 استخدام کارکنان و مدیریت منابع انسانی 7342-3-2 مدل ها و انواع پاداشها 741-42-3-2 پاداشهاي مالی 752-42-3-2 ارتقاء .. 753-42-3-2 پاداشهاي غیرمالی 7643-3-2 کارآفرینی دانشگاهی: بررسی ظهور سرمایه گذاري در شرکتهاي انشعابی دانشگاهی 7644-3-2 مقیاسی براي ارزیابی جهتگیري کارآفرینی در دانشگاهها 7745-3-2 مدل ساختاري کارآفرینی دانشگاهی 7846-3-2 کارآفرینی 7947-3-2 اجزاي نظام ملی نوآوري 8048-3-2 بنیانهاي اجتماعی نوآوري در کانادا و نقش برنامههاي تحقیقاتی دانشگاهی بر نوآوري 8149-3-2 پاركهاي علمی، حلقه ضروري زنجیرة نوآوري در صنعت و بازار 8250-3-2 نقش پاركهاي علمی و فناوري در تبدیل پژوهش به دانایی و کاربرد آن در اقتصاد 8351-3-2 پاركهاي تحقیقاتی و پژوهشی در تعامل دانشگاهها و صنایع 8552-3-2 وضعیت پارکهاي علمی و فناوري در ایران 8653-3-2 بررسی اثر مجاورت جغرافیایی و کیفیت دانشگاه در همکاري دانشگاه و صنعتدر انگلستان 8754-3-2 پیشنیازهاي توسعه علمی در ایران 8855-3-2 دانستنیهاي ضروري قبل از انجام پروژه هاي پژوهشی دانشگاه و صنعت 8856-3-2 جایگاه تجاري سازي تحقیقات در فرآیند نوآوري 9157-3-2تجاري سازي تحقیقات و اهمیت آن 9258-3-2 روشهاي تجاري سازي 9259-3-2 مراحل تجاري سازي تحقیق . 9360-3-2 چالشها و مشکلات تجاري سازي تحقیقات 9461-3-2 تعیین میزان و قابلیت تجاري شدن پژوهشها 9662-3-2 بررسیهاي مختلف در تجاري کردن تحقیقات دانشگاهی و صنعت 9863-3-2 تجاري سازي و انتخاب دقیق پروژهها در تعامل میان دانشگاه و صنعت 10064-3-2 انتخاب پروژه تحقیقاتی مناسب، تسریع در تجاري شدن یافتههاي پژوهش 10165-3-2 ارزیابی پتانسیل تجاري- چک لیست امتیازبندي پروژه ها در اولویت بندي تجاري شدنتحقیقات دانشگاهی 10166-3-2 اصول پیش نیاز تجاري سازي تحقیقات در آمریکاي شمالی 10167-3-2 عوامل عمده کلیدي قابل توجه در تجاري شدن یافته هاي پژوهشی در صنعت 10368-3-2 روشهاي پیشبینی فروش در تجاري شدن یافته هاي پژوهش 1051-68-3-2 روش هاي کیفی پیش بینی فروش 1052-68-3-2 روشهاي کمی پیشبینی فروش 10569-3-2 نقش دانشگاه در انتقال موثر و کارآمد اطلاعات علمی 11070-3-2 دسته بندي دانشگاهها براساس انجام پروژههاي مشترك با صنایع 11171-3-2 چه چیزهایی دانشمندان دانشگاهی را به اشتغال در تجاريسازي تحقیق ترغیب میکند؟ .. 11372-3-2 آیا نشر مشترك صنعت و دانشگاه به ارتقاء فعالیت تجاري سازي فناوري دانشگاه منتج73-3-2 مطالعه تطبیقی انتقال تکنولوژي دانشگاهی به صنعت در آلمان و چین 1174-2 ابعاد و مؤلفهاي مستخرجه از مبانی نظري و پیشینه تحقیق 118منابعپشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
برچسب ها:
ادبیات نظری دانشگاه و صنعت پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت فصل دوم پایان نامه دانشگاه و صنعت مبانی نظری دانشگاه و صنعت چارچوب نظری دانشگاه و صنعت پیشینه پژوهش دانشگاه و صنعت
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت (فصل دوم پایان نامه)در 225 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده